Pages

Friday, August 5, 2011

Aku Novel; Mukadimah


Hari ini, aku nk crite ttg salah satu kisah hidupku dari 1001 kisah.. (yoyo je sbanyak tu kisah hidupku). Dalam byk2 kisah yg aku nk crite, aku nk crite dalam cabang percintaan dalam hidupku.. dalam byk2 cbg kisah percintaan aku plak, aku nk crite kisah aku dgn die.. Tajuk, yang aku beri yakni iaitu ialah AKU NOVEL..

Ada asbab musabab nye aku memberi tajuk sedemikian.. Jika aku critakan kisah hidupku dlm pelajaran, akulah boleh jadi hero (bukan bermakna aku pandai).. jika aku critakan kisah lawak hidup aku, akulah watak Utama.. jika ceritakan kisah keluargaku.. akulah Putera.. tapi jika diceritakan kisah cintaku.. aku lah orang yg ketiga.. haishh.. malang.. memang malang.. smpi umur 25 tahun sekarang pun sama.. malang.. tp xpe, ada org yg hidupnye lbih mencabar dari hidupku.. hingga dari masa kecilnya, hingga masa dewasanya.. xde kisah percintaan.. mungkin sbb ajalnya smpi awal kot.. ntahlah.. dah.. balik kisah aku plak..

Aku merasakan agak L la dlm bab cinte2 ni.. sbb asek fail.. nsib bek xmasuk SPM.. klu x.. kering air mata ku.. L tu maksudnye Looser r.. bukan Lulus.. agak2 lah klu nk faham.. So, waktu aku berniat melakar AKU NOVEL nih, aku nk jadi watak utama.. sbb, klu tgk movie2 yg ade, hero n heroin lah watak utama.. xboleh k Orang ketiga jadi watak utama?? xboleh?? so, skrg aku nk BOLEHKAN.. So, ini NOVEL AKU YANG PUNYA.. AKU PUNYA CERITA.. Hahaha.. Aku Novel..

No comments: