Pages

Friday, August 5, 2011

Aku Novel; BAB 1


BAB 1

Time tu aku baru masuk UPM. Aku xprasan bila kali pertama aku tengok dia. Tapi yang aku tau dia sekelas dengan member aku. Kire dia ni termasuk kategori cantik, paling penting dia ayu. Ramai gak r budak2 baru sebut-sebut nama dia. Tu yang aku nak tau gak. Sekali pandang budak macam sombong. Tapi aku suka, sebab diaorng@wanita sepatutnya ada harga diri yang tinggi.

Dia seumpama memiliki aura, tapi entah aura apa. Jenis yang cool, senyap & muka Nampak baik. Tapi aku xtau btol ke dia ni baik. Smenjak tu kalu aku ternampak dia, aku curi pandang r. Aku pun naik pelik, apsal mata aku asyik menggatal tengok dia. Nak kata lawa, ramai lagi lawa, nak kata cantik, sama cam lawa. Member2 aku ada crita, orang tanya dia berpatah2 kata, dia jawab sepatah je. Tapi dia bukan bisu. Itu yang buat aku teruja nak tau lagi tentang dia. Btol k dia jenis orang yang sepatah kata.

Aku rasa aku boleh faham dia sikit2 melalui dari profile internet dia, melalui laman web yang bernama “Frenster”. Time tu gambar die xde. Gambar kucing je ada. Ini bermakna, dia bukan jenis yang promot diri. Kadang2 pempuan ni, suka nak promot diri. Fitrah kot.. entahlah. Tapi aku yakin dia suka kucing. Molek la tu, aku pun suka kucing. Jangan kata kucing anak babi pun aku dah terasa comel. Nasib baik babi ni bangsa haram. Selain kuching, dia minat “tom & jerry”, sin chan & crita korea. Ini smua aku fikir mmudahkan aku utk mngenalinya. Sbab aku pun minat dgn crita2 tu. So, aku pun addle dia sebagai kawan.

Satu lagi, budak2 kata dia ni unik sebab dia bahasakan diri dia ‘org’. Hekeleh.. aku pun kadang2 bahasakan diri aku ‘org’ gak. Tapi dalam situasi menangkis. Aku bagi contoh:

Nenek aku; Ammar, ada tengok duit diatas meja k?

Aku(ayat tipu): Xdepun org tengok.

Ni nenek Aku hehe.. Cantik..

Tapi jangan salah faham dulu, duit yang aku ambik time 10sen je. Umur time tu kecik lagi. Duit besar2 macam 50sen, rm1 n yang lbh besar aku xbrani ambik. Sebab banyak sangat, nanti makin banyak dosa.

No comments: