Pages

Sunday, October 3, 2010

Kamus Hidup - Mimpi 1

Pantai Baing

Mimpiku.. Pantai, Angin, Awan, Laut
Langit dengan angin berada dibawah ku
Aku berjalan atas air dari laut menuju ke pantai
perjalananku diiringi langit, angin dan makhluk..
Rombongan yang sangat ramai..
Aku dapat melihat formasi mereka dari tebing bebatu yang tinggi
Destinasi aku adalah sebuah Masjid Putih yang menghadap ku lurus
yang simetri bentuknya berkubahkan Emas
Terletak ditengah tengah pantai di atas pasir yang agak putih
Rombongan hanya berhenti di air muara pantai tidak sampai ke pasir
Aku pergi menuju masjid masuk di pintu bahagian tepi disebelah kananku
Masjid yang bersih berwarnakan karpet hijau biru yang bersih
Suasana masjid berwarnakan putih
Aku melihat seorang gadis duduk bersimpuh berpakaian tutup aurat bak seorang putri senyum terhadapku..
Entah dari mana munculnya lelaki tua di sebelah kiri gadis itu...
Mimpiku berakhir di situ

No comments: