Pages

Saturday, November 8, 2008

Lawak Kedai Kopi - Forumer TKO

I read this in TKO Forum.. n vewy funny la.. siyes.. hahaha.. i donno the name of the story teller..


"Semalam aku ke kedai kopi bersama sama rakan ku yang seorang pucuk pimpinan PAS negeri yang aku diami.

Di kedai kopi (restoran) tersebut kami duduk semeja dengan beberapa pakcik (hardcore UMNO).

Dalam duk sembang isu tempatan , berita Bernama di TV menayangkan Demo Bantahan Cadangan (suggestion) MB Selangor tentang UITM. Beberapa student diteruramah.

Antara isi teruramah

Bla bla bla , dam dim dam , bla bla bla , dum dim dem , UITM benteng terakhir melayu . Bla bla bla , MRSM , Biasiswa dan bla bla non bumi sudah boleh masuk.

Pengkhianat Bangsa , bla bla

*Dalam hati aku teringat KJ kata orang berdemo ni beruk jalanan.

Anyhow nak jadi cerita one of the pakcik tu kata "tengok tu baru memerintah negeri dah mengkhianat negara, Camni nak jadi pemerintah , habis melayu tergadai"

Aku terdiam , aku lihat muka member aku , dia angguk (bagi signal) , so aku angguk balik.

Aku tanya pakcik tu , "apa maksud benteng terakhir"

Dia jawab " tu la ko ni tak ikut perkembangan semasa , benteng terakhir yakni UITM tulah yang tinggal utk melayu"

Aku tanya balik " habis mana pi benteng benteng lain"

Member aku mencelah " la ko ni "bengap" betul , benteng lain semua dah pecah cam bebudak UITM tu kata , semua gara gara BN , Kan BN pemerintah Malaysia sejak 50 tahun dahulu"

Semua terdiam.

Aku senyum , member aku senyum , kami dua saling angguk mengangguk.

P/s - nasihat aku kat adik adik aku kat UITM , depa bagi duit suruh demo , ambil aja , abang sebagai pembayar cukai , redha duit kami tersebut utk adik adik. Bukan apa kami faham klu adik adik tak ikut arahan mereka , susah nanti. Cuma time klu dah boleh mengundi , undilah ikut akal."

From TKO

No comments: